Меню
company logo
ХНЕУ ім. С. Кузнеця

Магістр з медіакомунікацій Ярослав Ісаєв: «Головне — робіть те, що ви любите»

Випускник магістратури Ярослав Ісаєв у свої 23 роки працює начальником відділу інформаційно-презентаційного в Сумському національному академічному театрі драми та музичної комедії імені М. С. Щепкіна. Під час презентації освітньої програми «Медіа-комунікації» він поділився своїм досвідом.

Початок професійного шляху

«Мій шлях розпочався у 2017 році, коли я вступив на бакалаврат на спеціальність “Реклама і зв’язки з громадськістю”. Це було найкраще просто студентське життя, це був  найбільш правильний вибір в житті, коли я обирав університет, коли я обирав спеціальність, тому що, по суті, все те, що я зараз роблю і робив, мене навчили в університеті. І ці знання я використовую і до сьогоднішнього дня. Я постійно їх вдосконалюю», — розпочав свою розповідь випускник. 

Він показав фотографії, які засвідчують, що в процесі навчання студенти реалізовували різноманітні проєкти в університеті. 

«Ми всі підключались на лекції, тому що це дійсно було просто цікаво, і ти ходив на пару із задоволенням. Якось нас всіх зібрали в університеті в актовому залі. Я запам’ятав слова ректора. Якраз нам також розповідали про магістратуру. І він каже: якщо ви хочете займати керівні посади, вам треба йти в магістратуру. Я сиджу і думаю: Так це ж те, що мені треба, бо, по суті, я завжди цього і хотів. Власне, вибір був зроблений, і в 2021 році я вступаю в магістратуру на спеціальність «Медіа-комунікації» і продовжую свій шлях», — продовжує Ярослав Ісаєв.

Автомагістраль-Південь

Одночасно він починає працювати в компанії «Автомагістраль-Південь» менеджером зі зв’язків з громадськістю та ведучим ютуб-каналу. Спікер зауважив, що компанія є лідером серед виграних тендерів в Україні. А отже серед завдань комунікаційників — показати, на що витрачено державні гроші. Компанія створює відеорепортажі про хід робіт, які містять пояснення їх змісту та сенсу.

«Я розумію, що буду писати диплом саме по цій компанії і, звичайно, був диплом цікавіший за задумом, але війна внесла свої корективи. Це було взагалі важко щось писати під час воєнного стану в Україні, і захист мій був дуже “яскравим”, бо десь за тиждень до захисту, моя презентація була не дуже повністю готовою, починаються віялові відключення світла. Я падаю в депресивний стан, розумію, що все провалено. Але прокидаюся зранку перед захистом, їду в намет незламності, збираюсь думками, і як розказав… І розказав так, що отримав 95 балів за свій диплом. Це показує те, що я був просто впевнений в своїй темі. Я знав, про що розповідаю, мені це все дуже подобалось і в мене, по суті, не виникло додаткових складностей при написаних диплому, тому що я просто знаю, про що я пишу», — поділився Ярослав Ісаєв. 

Міськрада Сум

На початку повномасштабної війни він опинився в окупації в Тростянці, про що розповів в інтерв’ю: «У мене була достатньо довго депресія. Не знав, що робити, куди йти і як далі бути. Але з психологом залом це все пройшло». 

Згодом магістрант рік працював в Сумській міській раді на посаді начальника відділу маркетингу, промоції та туризму управління стратегічного розвитку міста. 

«Ми намагалися впроваджувати бренд міста в життя, якимось чином розвивати туристичну інфраструктуру. Тому що під час повномасштабної війни, звісно, на брендинг, на туризм взагалі нічого майже не виділяється. Це наклало свій відбиток, але ми їздили, спілкувалися з іншими громадами, обмінювались досвідом, аби робити Суми краще. Я розробив дизайн адресних вказівників, за який голосували потім люди. Я подивився, як інших містах — там працювали команди, від 5 людей, а мені довелося одному. І я пройшов всі муки: зібрання з мером, з керівниками, із заступниками. Ми обговорювали перші напрацювання, вони вносили свої корективи, потім прийшла громадськість сказала, що: ні, ваш дизайн фігня, ми не будемо, давайте наш варіант, який кращий, цікавіший. А річ у тому, що у Сумах уже був затверджений бренд міста, і там були прописані характеристики, яким має бути адресний вказівник. Довелось йти на компроміси. Я був дуже категоричним завжди на всіх-всіх обговореннях, тому що я ще пам’ятаю. як Ольга Григорівна Зима, це наша викладачка, нам казала, що якщо ви порушуєте брендбук, ви порушуєте закон», — наголосив Ярослав Ісаєв. 

Театр Щепкіна

Саме під час роботи над вказівниками він познайомився з представниками театру Щепкіна, які потім «переманили» хлопця: «Ця робота більш творча. Мені дуже подобається, що тут в мене набагато менше бюрократії, що я не просто виконую оцю всю, можна сказати, непотрібну роботу. Тут те, що ти робиш, одразу всі бачать. І мені це приносить максимальне задоволення. Зараз, наприклад, ми будемо розробляти комунікаційну стратегію. Ми шукаємо гранти. Наприклад, розробили мобільний застосунок для театру. Особисто я створюю і відповідаю за дизайн друкованої продукції, а також займаюся фотовідеозйомкою». 

Він розповів про враження від роботи з виставами, роботу із відгуками глядачів тощо. 

Поради випускника

«Я б хотів би сказати, що до магістратури треба йти. Це ком’юніті. По-перше, до магістратури проходять люди, скажімо так, обрані. У більшості вже є досвід, і це більше про те, що ви приходите, спілкуєтесь, обмінюєтесь досвідом, починаєте створювати якісь власні проєкти… Тут ви стартуєте, по суті. Як це було в мене. І я об’їздив дуже багато різних тренінгів, конференцій, спілкувався з багатьма людьми в університеті, створював для себе оцю спільноту з правильними контактами. І тепер навіть це допомагає в роботі: я можу спокійно згадати, що там, умовно, якийсь Валера, займається чимось, що мені зараз необхідно, і ми можемо разом з ним якраз зараз створити проєкт або отримати взаємодопомогу, і це дуже класно. Витискати треба максимум з усього: із навчання, з освіти та цих зв’язків. Спілкуйтесь з усіма, це вам згодом дуже сильно допоможе у житті», — підкреслив Ярослав Ісаєв.  

Він закликав колег починати працювати, хапатися за будь-яку можливість: «Я знаю: дуже сильно хочеться мільйони одразу, на старті. Так само і мені дуже сильно хочеться в свої 23 багато грошей, але я знаю, що воно точно буде, але для цього треба докладати зусиль, що я, в принципі, роблю. Робіть так само, і ви, головне — робіть те, що ви любите. Це дуже важливо. Ви витрачаєте свій дорогоцінний час, свій ресурс. Тому намагайтеся шукати і працювати там, де вам подобається. Робіть те, що вам подобається. Ваша унікальність є вашою силою, і у вас все вийде». 

Текст: доцентка кафедри Ганна Старкова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *